behöver...

bara skriva av mig lite efter några väldigt långa dagar.
 
Jag känner mig nästan lite arg just nu , dels på "vänner" som tror dem kan behandla en hur dem vill , och också på människor som byter partner ca en gång i månaden och säger att dem hittar rätt varenda gång!? 
Vi kan börja med det första. 
 
Riktiga vänner finns det inte många av, därför kanske man borde tänka. 
En riktig vän för mig är en sån person man kan vara sig själv med , en som man kan berätta allt för och en som man litar på. En som man kan skratta men även gråta tillsammans med. 
Nån som finns där när det är svårt och som du finns för när den andra personen har det jobbigt. 
Det är en självklarhet. 
Riktiga vänner behöver inte heller hålla kontakten varje dag , utan det kan gå en period man inte pratar alls , men sen när man ses / pratar så känns det inte som det varit nån tid mellan alls.

Men det finns även "vänner" som har såna kompis-perioder att vissa glöms bort. 
Jag har en sån  , vill inte nämna nåt namn. 
Men här är det bara lögner , svek och avundsjuka.
Lovar massa saker , men håller inte ens hälften.
Denna person är nästan helt omöjlig att få tag i , svarar varken på sms eller samtal.
H*n dissar en totalt alltså. 
För nästan aldrig har det hänt att denna personen försökt fått tag i mig.
Jag vill inte ha det såhär , så jag har bestämt mig att jag skiter i dig nu! 
Även om det är väldigt svårt , för en gång i tiden har det verkligen varit bra i vår vänskap. 
Det har varit riktig vänskap , men den rann ut i sanden och tiden tog slut , tyvärr. 

Nu till den andra saken:
Nästan skrattretande samtidigt som det är tragiskt. 
Hur kan man älska en ny person för varje månad? det går inte!
Byter man partner så pass ofta som en gång i månaden MINST , så är det nåt som inte står rätt till.
Även här gäller det , jag nämner inga namn. 
Men hur kan man göra så? Lura till sig kärlek för att man är rädd för att vara ensam , eller va?
Jag har inget med detta att göra eftersom jag inte är drabbad av det själv , men jag kände bara att jag vill skriva av mig lite , för jag tycker att detta är fruktansvärt fel och jag tycker verklgen synd om dem som blir drabbade. 

Godnattis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Caroline Sonne

Skriver om min vardag och roliga saker som händer i mitt liv. I denna blogg är det verkligen blandat!

RSS 2.0